Protein diyeti ile zayıflayın!

Fazla kilolarınıza protein diyeti son deyin! Başta kadınlar olmak üzere kilo problemini çok fazla şekilde kafaya taktığı için, böyle bir diyet programı ile kilo verebilirsiniz.

hayvansal-protein

protein diyeti nasıl yapılır?
Protein yüklü beslenme tedavilerinde yöntem bitkisel ve hayvansal kökenli besinlerin yüklü oranlarda tüketilmesine dayalı olarak gerçekleştiriliyor. Fakat bu diyetlerde besinleri ne oranda ve ne sıklıkla tüketeceğiniz ve nasıl hazırlayacağınız çok önemli. Örneğin mangal ve kızartmayı çok sık yapıyorsanız bunlar sizin metabolizma hızınızı arttırmak yerine sağlık sorunlarına neden olabilir. Bu yüzden kesinlikle kızartma değil buharda, buğulama veya ızgara şeklinde tüketmeniz gerekiyor.

 

Protein diyetinde kahvaltı evresi çok büyük önem arz ediyor. Tüm diyetlerde olduğu gibi protein diyetinde de salata, domates, marul gibi besinler sınırsız olarak tüketebiliyor. Fakat bunun yanısıra kahvaltıda kesinlikle yağsız peynir tüketilmesi öneriliyor. Yani bu diyette yağ oranını en düşük seviyede tutmak gerekiyor.

Protein diyetinde pilav, makarna gibi ürünler kesinlikle yasak. Öğlen ve akşam yemeklerinde ise et, balık veya tavuk ürünlerinden birini tüketmeniz gerekiyor. Bu noktada önemli olan haftanın kaç günü et/tavuk/balık tüketmeniz gerektiği. Eğer her gün ve her iki öğünde de et yenirse ilerleyen dönemlerde kolesterol sorunu ortaya çıkabilir.

Bu noktada dikkat edilmesi gereken haftada iki gün, iki öğünde kırmızı eti geçmemek, kalan öğünlerde tavuk veya balık tüketmek gerekiyor. Salatada ise hiçbir sınır yok. Ayrıca protein diyetinde ara öğün sıklığı çok önemli. Akşam yemeğinden sonra kesinlikle ara öğün önerilmiyor. Gündüz uygulanan 2 ara öğün var ve bu öğünlerde süt-yoğurt grubu ile meyve tüketimi öneriliyor.

 

Protein diyeti ile hızlı kilo verebilir miyiz?

Bu diyetle elbette çok hızlı kilo verilebilir fakat önemli nokta diyetin kişiye özel hazırlanmış olması gerekiyor. Evrelerin yani sıklığın dikkatlice belirlenmesi gerekiyor. Özellikle uzun süredir kilo veremeyen, kilo vermesi durmuş kişilerde bu diyet işe yarıyor. Genelliklede bu kilo kayıpları vücuttaki yağdan veriliyor. Zira hesaplamalarda kaloride olduğu için vücuttaki su ve kaslardan kayıp yaşanmıyor.

Protein diyetindeki kilo verimi hızlı bir şekilde olsa da kişiden kişiye göre değişebilmekte. Uygulandığı süre ise ortalama 2 haftalık bir zaman dilimini kapsıyor. Bu sürede en az 2, en fazla 4 kilo verilebiliyor. Ve en önemli gelişme metabolizmanın hızlanıyor oluşu.
Protein diyeti yapanlar hangi besinlerden uzak durmalı?
Protein diyeti yapan kişiler kesinlikle beyaz un, şeker ve tuzdan uzak durmalı. Bunun sebebi de özellikle şeker ve un çok hızlı bir şekilde vücutta yağa dönüşebiliyor.
Şöyle bir gerçek var ki, insanlar vücutlarındaki yağları sadece yağlı besinler yiyerek kazanmazlar. Karbonhidratlarla beslenildiğinde vücutta bunlar yağa dönüşebiliyor. Önemli olan nokta diyet boyunca karbonhidrat tüketimi azaltılıyor fakat tamamen bırakılmıyor. Yanlış bir inanış olarak ekmeği tamamen bırakmakla kilo verilmez. Ancak ekmeğin yanında pilav veya makarna yemek yanlıştır. Karbonhidrat tüketimi asla sıfırlanmamalıdır.

Eğer karbonhidrat tamamen tüketilmekten vazgeçilirse, saç dökülmesi, kansızlık, bulantı, yorgunluk yada merkezi sinir sisteminde bozulmalar yani asabiyet, sinir yada motivasyon eksikliği yaşanabilir. Bu gibi yan etkilerde günlük yaşam kalitesini negatif yönde etkiler. Dikkat edilmesi gereken karbonhidratı kısıtlamak fakat kısıtlarken kesinlikle ortadan kaldırmamak. Haftada en az 2 gün protein yerine bitkisel protein tüketmek yani kuru baklagil tüketmek. Elbette bu besinlerin pişirme yöntemlerine dikkat etmek. Fakat tuz, şeker ve beyaz unu kesinlikle sofradan kaldırmak gerekiyor.
protein diyeti ile zayiflama , protein diyeti kadınlar kulübü , protein diyeti nasil yapilir , protein diyeti nedir , protein diyeti tarifleri , protein diyetinde neler var

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s