Varis nasıl önlenir?

Varis genelde ayakta sürekli çalışan kişilerde daha fazla rastlanmıştır.Fakat günümüzde küçük yaşta olan kişilerde de görülmektedir.

varis_nasil_onlenir_1

Varisin Nedeni

Varis gittikçe yaygınlaşıyor. Pek çok bilim insanı varisin sürdürdüğümüz hareketsiz hayat tarzından kaynaklandığını düşünüyor. Egzersizin ihmal edildiği bir hayat tarzı kilo almayla ve kan dolaşımının zayıflamasıyla sonuçlanır ki bunların ikisi de varis oluşumuna yol açmaktadır.

Yavaşlayan kan dolaşımı, damar duvarlarının incelmesi ve azalan bedensel yetenekler nedeniyle egzersiz eksikliğinden kaynaklanır.

Yine de yaşlılıkta varis riskini önemli ölçüde azaltmak için yapılabilecek çok şey var.

Egzersiz

Bu varis oluşumu riskinizi azaltmak için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir. Bunun yorucu bir egzersiz olması gerekmiyor. Yalnızca kalp hızınızı ve kan dolaşımınızı artıracak hareketler içermesi yeterlidir. Yürümek yapabileceğiniz en iyi şeylerden biridir, bu yüzden fırsat buldukça hafif gezintilere ya da canlı yürüyüşlere çıkın.

Kan Dolaşımı

Damarlar içindeki küçük kapakçıklar tam verimle çalışmadığında kan geriye doğru akmaya başlar ve sonunda damarda varis oluşur. Kan dolaşımınızın bunun olmasına izin vermeyecek kadar sağlıklı olduğundan emin olmanız gerekiyor. Bacaklarınıza masaj yapmanız ya da başka birine yaptırmanız kan dolaşımını iyileştirir ve rahatsız edici şişmeleri önler.

Kan dolaşımını artırmaya yardımcı olan bir çok cihaz bulunmaktadır fakat bunu yapmak için bir servet harcamanıza gerek yok. Oturarak ayak bileklerinizi hafifçe döndürün. Dizlerinizi bükün ve beş saniye tutup bırakın. Birçok doktor bacaklarınızı en az otuz dakika boyunca kalbinizinden yüksekte tutmanızı önerir. Bunu yapmak için yatağınıza uzanın ve bacaklarınızı duvara dayayarak dinlendirin.

Kilo Vermek

Fazla kilolar damarlar ve bacaklar üzerindeki basıncı artırır ve aynı zamanda kan dolaşımını azaltarak varis oluşumuna neden olur. Kilo vermek sadece damarlar üzerindeki basıncı değil, aynı zamanda eklem üzerindeki basıncı da azaltır.

Uyurken bacaklarınızı yüksekte tutmak kan dolaşımına yardımcı olmak için harika bir yoldur. Ayaklarınızı ve bacaklarınızı altına bir çift yastık koyarak yüksekte tutun, bu kan dolaşımını arttıracak ve şişmeyi engelleyecektir.

Zencefil

Zencefilin dünyanın en becerikli köklerinden biri olduğu söyleniyor. İltihap önleyici özelliğiyle ağrıyı, şişmeyi ve rahatsızlığı azaltır, ayrıca kanı hafifçe seyrelterek dolaşımı artırabilir.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s